Ingecheckt in Jeruzalem - Jerusalem Tower hotel - Reisverslag uit Jeruzalem, Israel van Rob van der Toorn - WaarBenJij.nu Ingecheckt in Jeruzalem - Jerusalem Tower hotel - Reisverslag uit Jeruzalem, Israel van Rob van der Toorn - WaarBenJij.nu

Ingecheckt in Jeruzalem - Jerusalem Tower hotel

Door: Rob van der Toorn

Blijf op de hoogte en volg Rob

16 Juni 2016 | Israel, Jeruzalem

Na een voorspoedige reis, zeer coulante douanes en met behulp van een soms zeer snel rijdende chauffeur zijn we als groep veilig geland op Ben Goerion Airport in Tel Aviv en vandaar met bagage verscheept naar Jeruzalem. We verblijven daar in het Jerusalem Tower Hotel.

Een enkele meelevende thuisblijver deelde zijn verwondering dat ieder zomaar door de douane kwam en verwachtte toen we halverwege waren, dat we daarmee toch niet zomaar toegang tot Israël zouden krijgen. Maar zie hier, we zijn er allemaal. Gezond en wel. God dankbaar voor een veilige reis.

Wij zijn dan allemaal wel Israël binnengekomen, dat geldt niet voor ieders bagage. Eén koffer bleek onvindbaar toen we onze koffers van de lopende band haalden. Hopelijk wordt de koffer zeer spoedig nabezorgd in ons hotel. Beetje jammer om een hele week dezelfde kleding te moeten dragen...

Tijdens de tussenstop op het vliegveld van Istanbul probeerden we gebruik te maken van het aangeboden 'Free Wifi', wat zo 'free' niet bleek te zijn. Bij consumptie van bijv. een biertje (zomaar € 6,00 per glas) konden we een uur gebruik maken van wifi. En zo bleven we verbonden met onze relaties in Nederland.

Nu is het bedtijd. Morgenochtend ontbijten we vroeg (we lopen t.o.v. Nederland hier één uurtje voor) en vertrekken we om 8.15u. plaatselijke tijd in de richting van Getsemané en zullen we over de Via Dolorosa wandelen. Er staan ook verschillende ontmoetingen gepland, voordat de shabbat aanbreekt... Daarover morgen meer.

Voor nu, Shalom en Layla tov

Rob

• 17 Juni 2016 - 07:09

Myriam:

Leuk om met jullie mee te lezen!
    Zo te lezen wordt het een bijzondere dag vandaag...

• 17 Juni 2016 - 07:57

Marjan :

Vanuit Emmen lezen we graag mee. Wensen jullie allen een goede en gezegende week, met of zonder schone kleding. Kom vast goed!

• 17 Juni 2016 - 08:15

Nancy Tebrugge:

Wat fijn dat jullie veilig en goed (op de koffer na) aangekomen zijn. Mooie reis en mooie ervaringen toegewenst. Ik lees graag hoe het verder gaat.
    Hartelijke groet

• 18 Juni 2016 - 09:21

Damaris Ruiter:

Beste Rob,

Leuk om te lezen wat jullie allemaal meemaken. Zou jij mijn vader (Hans Ruiter) kunnen helpen met WiFi installeren op zijn tab? We horen helemaal niets

• 18 Juni 2016 - 09:24

Damaris :

Er is wat tekst weg gevallen zie ik.... Veel plezier! En.... is de koffer al terecht?